Sider

Translate

fredag 7. oktober 2016

Gudmoren av Hanne K Rohde

En ny Wilma Lind bok :) Dette er altså bok nr 3 i Rohdes krimserie om politietterforsker Wilma Lind. Rohde har fått litt pes fra anmeldere om bøkene sine. At de mangler dypde og engasjement. Jeg har nå lest alle tre og er litt enig og litt uenig :)

Uteliggeren Bønna blir skutt på nyttårsaften. Han overlever men er ikke særlig samarbeidsvillig med politiet. Så forsvinner en nyoperert kvinne fra sykehuset.Hun blir funnet i sykehusets likkjeller, død og med hjertet fjernet! Samtidig får Wilma mystiske bilder av seg selv død.  Når så en ung jente også forsvinner fra sykehuset trappes etterforskningen opp. Hvem er det som stjeler folks hjerter, og hvorfor?

Jeg liker bøkene til Hanne Kristin Rohde. Det er krim som gir spenning og mysterier. De klassiske Hvem, Hva og Hvorfor er med. En ting jeg savner litt er vel å bli bedre kjent med Wilma Lind. Kunne tenkt meg å vite litt mer om hennes følelser og tanker, hva hun liker å spise og hennes hobbyer feks :) Det er nok der mangelen på dypde spiller inn. Vi vil inn i personen og bli så kjent med henne at det er som å møte igjen en gammel venn :) Men bortsett fra det er dette en god krimbok synes jeg. 3 plott som hver for seg er spennende og som elegant veves sammen til en meget overraskende og spennende slutt. De siste kapitlene ble lest på senga til langt på natt for jeg klart ikke å legge fra meg boka !! Det sier vel litt om spenningsnivået :) Det er alltid gøy å lese krimbøker fra forfattere som er godt kjent i politimiljøet. Det merkes, også for en vanlig sivil borger, at her er en som kjenner miljøet og har kunnskapen til å skrive om det! En god bok som er vel verdt å lese :)'


  • Forlag: Kagge Forlag
  • Utgivelse: august 2016
  • Sjanger: Krim

2 kommentarer:

  1. Jeg har enda ikke lest noe av Rohde, men planlegger å bli kjent med henne som forfattere snart. Fint å lese omtaler.

    SvarSlett
  2. Woho, den ser skikkelig spennende ut :)

    SvarSlett